3 septembrie 2010

Cancan si libertate - drepturi castigate prin lupta

Romania are probleme profunde si greu de rezolvat. Un blog in plus sau in minus care sa scrie despre asta nu va face nici o diferenta. Cu toate acestea, simt nevoia sa folosesc propriul meu de exprimare virtuala ca pe un instrument de "critica sociala". Macar sa spun ca nu am facut degeaba Stiinte Politice.

Asadar, inaugurez rubrica Românisme cu o "situatie" nu foarte ampla dar care a devenit din ce in ce mai vizibila si mai sacaitoare pentru mine in ultimele zile: tabloidele.

OK, nici macar nu e un cuvant romanesc, e imprumutat (poate nu aveau atat de mult succes daca le spunea "ziare de scandal", nu?). Cu toate astea, consumarea de astfel de "lecturi" care intra sub aceasta denumire e o practica nu raspandita, ci GENERALIZATA.

Nu am stat niciodata sa analizez cititorii care alcatuiesc publicul unor astfel de ziare. Foarte grosolan, as spune ca sunt oameni peste o anumita varsta si sub un anumit nivel de educatie. Dincolo de discutii sterile despre nivelul de educatie al poporului roman, am 2 mari probleme:

1. Cum poti sa dai banii pe asa ceva? Pe bune, daca era gratis si ma forta cineva sa ma uit, poate m-as mai fi gandit sa accept. Dar sa-mi dau din putinii bani pe care ii am in buzunar pe astfel de obiecte de "recreere" (mai ales daca sunt pensionar), e pur si simplu.. stupid.

2. Sociologic vorbind, pot sa inteleg: barbatii se uita la femei goale si la stiri despre fotbalisti, femeile cauta barfa si "stirile mondene". Cu totii sunt atrasi de senzational. DAR: chiar este asta cea mai importanta activitate cu care va ocupati timpul liber? Sau timpul pe care il "pierdeti" la metrou? Nu va preocupa faptul ca este o activitate care nu va aduce nimic important si, mai mult, risca sa va atrofieze creierul?

Acestea fiind spuse, mi-as dori ca Romanii (majoritatea lor) sa poata iesi din acest miraj al "democratiei" prost intelese si sa inteleaga faptul ca nu vor ajunge nicaieri daca nu isi pun si MINTEA la contributie. Iar mintea poate fi folosita la mai mult decat alinierea in turma, efectuarea de munca robotizata si inghitire de informatie nemestecata de la TV sau din presa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasati un comentariu!