15 ianuarie 2012

Alege-ti Atitudinea!

Cea mai importanta lectie pe care am invatat-o anul trecut este faptul ca atitudinea este mai importanta decat actiunile pe care le facem. Atitudinea este motorul actiunilor noastre si tocmai de aceea este cea mai puternica 'arma' pe care o avem.

'Alege-ti atitudinea!' este un principiu simplu si eficient care spune ca in fiecare zi avem libertatea de a alege atitudinea pe care o avem fata de viata noastra, felul in care ne aratam lumii, felul in care reactionam la intamplarile si oamenii din jurul nostru.

Atitudinea noastra e singurul lucru pe care il putem controla in multe situatii. Desi nu putem schimba lumea dupa bunul plac sau pe ceilalti din jurul nostru, avem aceasta putere de a ne controla propria viata prin atitudinea pe care o alegem in fiecare dimineata.  

Asta nu inseamna delasare sau resemnare in fata lucrurilor care se intampla in jurul nostru, ci dimpotriva. Cu atitudinea potrivita putem obtine mult mai multe decat lasandu-ne luati de val. Intotdeauna vor exista job-uri care nu ne plac, oameni enervanti, probleme de tot felul, neajunsuri si intamplari care ne demoralizeaza. Daca ne-am lasa afectati de ele nu am reusi sa mergem mai departe sau sa invatam ceva din ele. In schimb, avand o atitudinea asumata fata de toate acestea se intampla 2 lucruri:  in primul rand aratam ca detinem controlul si in al doilea rand putem actiona in concordanta cu ceea ce am ales singuri.

De aceea eu am ales de exemplu: sa zambesc in fiecare zi (si nu e vorba de un zambet fals care sa imi acopere adevaratele sentimente, ci un zambet din inima care arata dorinta mea de a vedea intotdeauna lucrurile frumoase din viata mea) si sa nu plec niciodata de acasa fara sa ma 'inarmez' cu ceea ce am mai bun pentru a face fata oricarei incercari si pentru a-mi atinge obiectivele (asta pentru ca imi place sa stiu mereu motivele pentru care fac un lucru si ca imi dau toate sansele sa-l realizez).

'Alege-ti atitudinea!' este unul din cele 4 principii ale filozofiei FISH si l-am descoperit printr-o carte care mi-a fost daruita si care vorbeste fix despre aceasta 'filozofie'. Desi nu sunt mare fan al cartilor motivationale, aceasta m-a convins pentru ca vorbeste despre niste idei simple si reale, pe care le stim poate cu totii dar pe care le pierdem din vedere de multe ori.

FISH vine de la Pikes Place, piata de peste din Seattle, locul unde oamenii muncesc cu si de placere - si nu pentru ca este job-ul visurilor lor ci pentru ca ei l-au transformat intr-un loc de munca placut, un loc plin de energie pozitiva unde oamenii arunca pestii in aer si fac spectacol, glumesc si aduc zambete pe fetele clientilor lor.

FISH se aplica foarte bine in cazurile de animare unei culturi organizationale, dar eu zic ca nu e rea nici ca filozofie de viata. Pentru cine e interesat sa citeasca mai multe, va pot imprumuta cartea cu mare drag. :)