24 mai 2010

Turist in Bucuresti

Am petrecut un week-end de turist. Dar nu am plecat prea departe, am fost turist in Bucuresti.

Fortata oarecum de imprejurari, am renuntat la activitatile mele cotidiene si la rutina de zi cu zi, pentru a iesi pe strazile din Bucuresti privind cu ochi de turist orasul in care locuiesc de aproape 7 ani.

Atunci cand esti intrebat: "Ce se poate face/ vedea in Bucuresti?", iti dai seama imediat ca nu sunt foarte multe atractii turistice de vizitat. Daca ai de-a face cu un strain, ii poti spune de muzee, de teatre, de Casa Poporului, de cladiri vechi si altele asemenea, dar in acelasi timp iti pui intrebarea: sunt toate acestea chiar atat de interesante? Daca ai de-a face cu cineva cunoscut care a venit in Bucuresti in vizita, ii poti arata ceva ce numai aici poate vedea. Un mall, un film 3D, o plimbare cu metroul? Nu pare chiar atat de palpitant.

Solutia cea mai la indemana de cele mai multe ori este sa vizitezi cateva locuri cheie ale orasului (de cele mai multe ori situate in Centru) si apoi sa gasesti un loc cat mai placut, departe de trafic, de strazile aglomerate, in care sa petreci cateva ore de calitate: o bere, un suc, mancare buna, discutii interesante. In Bucuresti, "turismul de terasa" pare sa fie cel mai raspandit. (in functie de preferinte, se poate extinde la pub, club, restaurant etc.)

Pot sa admit ca Bucurestiul nu este un oras turistic. Si totusi, cum se vad locurile pe care le frecventeaza locuitorii acestui oras, prin ochii unui turist?

- Parcurile sunt cel putin in perioada asta punctul de atractie maxima. Ma bucur sa vad parcurile atat de ingrijite si pline de viata, oameni care fac sport sau cel putin apreciaza o jumatate de ora de plimbare in natura. Am ajuns in acest week-end in 3 dintre ele:

Gradina Cismigiu - aranjata ca de obicei, un plus il reprezinta pasarile care se adapostesc pe lac. Am ajuns sa vad si eu in Romania lebede negre pe un lac public! Pentru ca reprezinta un element de noutate, ele sunt inca pazite strasnic si ingrijite de niste persoane specializate.

Parcul Carol - plin de oameni. Bine ingrijit si racoros, numai bun pentru plimbari de vara.

Parcul Tineretului - plin de viata si de sport. Parcul ofera toate conditiile pentru a face putina miscare, desi aglomeratia de acolo nu este chiar pe gustul meu.

- Centrul Vechi - a prins viata in urma celor cateva renovari de strazi care au avut loc. Din pacate, efortul de a reda acestui cartier stralucirea de alta data este umbrit de felul in care am inteles noi, romanii in general, sa ne comportam fata de patrimoniu: strazile de acolo au aer de Costinesti, doar cu mai multe fite. Mancarea e putina dar scumpa, serviciile lasa de dorit, pentru ca pana si chelnerii se cred interesanti in buricul targului. Am renovat casele vechi de sute de ani, dar am pus in ele cluburi, "lounge-uri" si sushi-baruri. Printre daramaturi si case care stau sa cada. Dar cine le mai vede pe astea cand suntem "glamour"?! Pentru a nu ramane mai prejos, proprietarii de pe Gabroveni au instalat terase pe podele de lemn montate direct peste sapaturile care stau acolo de mai bine de 1 an. Macar sa faca un ban gramada vara asta, daca tot nu se munceste nimic pe strada lor, nu?

Cu toate astea, in Bucuresti a venit primavara. Desi nu recomand Bucuresti-ul turistilor, ii invit pe toti cei care locuiesc aici sa iasa din rutina cartierelor lor si sa descopere locurile frumoase din el.

Voi ce ati descoperit frumos in Bucuresti? As vrea sa stiu care sunt recomandarile voastre!

2 comentarii:

  1. Ateneul.Azi l-am vazut si eu in sfirsit. Si Calea Victoriei cu vitrinele ei cochete...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie mi-a placut Centrul Vechi, zona unde locuit Eminescu, povestea Hanului Zlatari, Stavropoleos ..
    Multe informatii le-am aflat folosind aplicatia Bucuresti Centrul Vechi de pe Android

    RăspundețiȘtergere

Lasati un comentariu!