2 iunie 2010

5 reguli de time management

In ultima vreme am observat ca cele 24 de ore ale zilei nu-mi mai sunt suficiente pentru a face tot ceea ce vreau. Nu am devenit o persoana mai ocupata si nici nu mi-am schimbat stilul de viata; si totusi mi se pare ca rezolv mai putine din lucrurile pe care le faceam inainte.

Si atunci m-am gandit ca nu e o problema de timp ci una de eficienta. Sau poate de motivatie?

Simptomele sunt clare:

- Am devenit paralela cu conceptul de "viata dupa serviciu". Distractia e rara iar treburile casnice se fac foarte greu.
- La munca trebuie sa jonglez cu un volum de informatii destul de mare, mai ales de cand m-am apucat de twittereala :)
- Dincolo de informatii, am de rezolvat o gramada de task-uri destul de diverse si de urgente.

Si pentru ca lucrurile incepeau sa derapeze, am spus Stop! si am pus in aplicare cateva reguli de time management.

Am aflat ca pentru a face toate treburile mele cotidiene si a ramane totusi cu cateva clipe pentru mine (pentru "gandit", pentru planuri de viitor etc.), nu e nevoie de vreo super putere, ci pur si simplu de DISCIPLINA.

Daca va aflati in aceeasi situatie ca si mine, luati o foaie si un pix si incercati urmatoarele :

1. Faceti o lista cu prioritati. Care sunt cele mai importante lucruri pentru voi si cat timp sunteti dispusi sa investiti in ele?

2. Faceti 3 liste cu obiective pe care vreti sa le atingeti: obiective pe termen lung (in urmatorul an), obiective pe termen mediu (urmatoarele luni - vara asta de ce nu?) si obiective pe termen scurt (urmatoarele 2 saptamani de exemplu). Nu uitati sa reveniti la lista voastra cel putin o data pe saptamana, pana si cele mai importante lucruri in viata pot fi uitate daca nu le imprimam bine in mintea noastra.

3. Organizati-va timpul mai usor cu ajutorul "to do list" -urilor. Aceasta metoda vizuala va ajuta de fapt sa va organizati lucrurile in minte si sa economisiti mult timp dandu-va o perspectiva mai clara asupra lucrurilor pe care vreti sa le faceti.

4. Planificati-va in fiecare zi task-uri de munca si respectati deadline-urile pe care vi le impuneti. Daca nu aveti deadline-uri impuse, aceasta planificare presupune o auto-evaluare corecta si realista a capacitatii voastre de munca. Nu va furati caciula singuri, satisfactia va veni din fiecare task finalizat cu bine, nu din planurile idealiste pe care nu le veti realiza niciodata!

5. Propuneti-va sa faceti cel putin 1 lucru seara, dupa programul de munca. Chiar daca nu aveti de fiecare data chef sa-l faceti, nu amanati. Nu e nici un moment mai bun decat prezentul!

In finalul acestor puncte, trebuie spus ca aceste actiuni de time management nu vor functiona daca nu exista vointa. Mai mult decat a le trece pe hartie, ele sunt eficiente daca va tineti de ele!

"The bad news is time flies. The good news is you're the pilot."(Michael Altshuler)

Ce parere aveti despre time management? Functioneaza? Voi cum faceti pentru a "avea timp" pentru toate?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasati un comentariu!