29 iunie 2010

Unde emigram?

Nu vreau in nici un caz sa stric ziua celor cateva persoane care urmaresc acest blog. Si nici sa deprim pe careva cu ganduri de-astea.. "negre". De aceea nici nu mi-am intitulat acest post "De ce sa emigram?" (desi potentialul de controversa e mult mai mare nu-i asa?) ci "Unde emigram?".

Pentru ca, dupa parerea mea, fiecare dintre noi are dreptul sa creada si sa traiasca asa cum hotaraste el/ea. Iar decizia emigrarii este una cat se poate de personala si de subiectiva.

Daca va intereseaza, va pot spune si motivele mele pentru care as vrea sa emigrez. (Asta numai la cerere :P) Dar as vrea sa stiu inainte de toate, daca ar fi sa fi luat deja decizia de a emigra, in ce tara v-ati muta?

Pentru mine ar fi urmatoarele:

- Elvetia (desi am aflat recent ca e una din cele mai scumpe tari de pe planeta)
- Germania (vreau sa invat germana de cativa ani buni :P)
- pe o insula (e o "viziune" mai noua - cam de acum vreo saptamana - de cand ma gandesc la subiectul acestui post), trebuie sa fie extraordinar sa te trezesti pe malul apei in fiecare dimineata.

Asadar, care este destinatia voastra preferata si de ce? Mi-ar placea sa iasa din comentariile voastre un soi de harta a dorintelor de emigrare la Romani. Ce tare ar fi!

13 comentarii:

  1. Eu la Miami!!!!!!!!!

    Doar pt asta:

    http://www.as.miami.edu/phi/v1/graduate/Miami%20Skyline.JPG

    http://ieee-bwaws.nginet.de/GLOBECOM2010/miami3.jpg

    http://www.gem-cities.com/images/properties/Flamingo,%20South%20Beach,%20Miami,%20Florida,%20www.propertydealsflorida.com.jpg

    Si pentru ca unchi-miu de aproape 80 de ani se duce la sauna, la piscina si la sala si ma intreaba mereu cand am de gand sa apar. Hi hi!

    RăspundețiȘtergere
  2. eu personal votez tarile nordice! desi ... alaska chiar mi se pare tara tuturor oportunitatilor. Revenind la Europa: tarile nordice ( si Japonia ) sunt lideri in orice inseamna online ( de la programare pana la monitorizare ). Asadar eu votez: Norvegia, Suedia, Finland(i)a si IRLANDA!!!! yuppppppyyyyyyyyyy!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. intamplator am asistat in weekend la o discutie de vreo 10 ore pe tema asta cu cineva care s-a stabilit de 10 ani in Germania si cu alte 2 fiinte care ar da orice sa poata pleca de aici ... oriunde ar vedea cu okii...

    e greu sa redau aici argumentele pro si contra emigrarii intr-o tara sau alta data fiind durata discutiei, atmosfera de la curtea berarilor, muzica de fundal de ani '80 si aburii de bere ... :)))

    da' pot sa va spun pe scurt concluzia mea : oriunde te-ai duce si oricat de bine te-ai integra, indiferent de mormanele de avere ingramadite in pivnita ... vei fi mereu un (o) intrus(a)

    un mic exemplu: in Germania se foloseste niciodata termenul "prieten" ... kiar de esti prietena cu cineva o viata ... te va prezenta pur si simplu "o buna cunostinta" :D

    da' daca vreti sa continuam dezbaterea va invit la curtea berarilor :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. @Cocorina: intr-adevar, e mult mai simplu sa cunosti pe cineva in tara respectiva. Astept sa pleci si sa ne spui cum este. :) Si poate venim si te vizitam :))

    @bancila: Irlanda suna cel mai fun! :)) Ma gandesc doar la valurile de bere care curg acolo :)) Cu tarile nordice trebuie sa ma familiarizez putin ca sa-mi formez o parere. Deocamdata mi se pare.. departe. :)

    @Kykyriky: Sa inteleg ca esti contra emigrarii? Si eu am aceeasi parere ca si tine (ca ramai mereu un intrus) si din pacate am simtit-o pe propria piele. Dar ce te faci cand te simti ca un intrus in propria tara? Ar fi misto si o discutie la Curtea berarilor :)

    RăspundețiȘtergere
  5. pai asta-i de fapt marea drama: ce te faci cand esti intrus in tara ta?!

    raspunsul ... la curtea berarilor :)))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Pe ideea "nu ne-am nascut in locul potrivit", marturisesc ca ma incanta ideea cu emigratul.Numai ca eu una nu am vazut prea multe tari ca sa-mi pot exprima o optiune. Din ce am auzit de la prieteni, rude etc. Spania si Italia sunt ok, sunt tari calde, primitoare, bineinteles ca au si parti mai putin bune. Daca ar fi sa aleg, as alege o tara cu o clima placuta, gen vara all the time :d, cu oameni la fel de calzi, daca mai au si niste drumuri bune si o economie stabila, ar fi perfect! :d

    RăspundețiȘtergere
  7. vreau si eu la curtea berarilor.. cand emigram ?
    asa..acum serios vorbind, taare as vrea sa plec din tara asta cu oameni la conducere de tot biiip.
    dar nu stiu unde as putea duce-o altfel.. poate tot in romania dar intr-o padure undeva sa fiu vecina doar cu ursul si alte lighioane... sa-mi cultiv gradina, sa cresc animale, sa nu am nicio legatura cu banii, taxele si alte tampenii.. trocul ar fi o idee, dau legume ursului el imi da pielea lui.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu-mi sta in obicei sa postez opinii, da' azi nu ma pot abtine, prin urmare:

    Intrebarea "Unde emigram?" este conditionata de intrebarea "Ce asteptari avem de la destinatie?" (presupunand ca am raspuns deja la intrebarea "De ce emigram?").

    Si o posibila harta a urmatorelor tari care vor gazdui aceasta catastrofa nenaturala ce ma gasesc mai mult de-o vacanta :
    -Argentina
    -Cehia(pentru discretie, bere, muzica si alte substante legale, dar si pentru un mediu online bine dezvoltat si multi vorbitori de engleza);
    -Elvetia(pentru prieteni)
    -Norvegia(cu juma' de gura si doar pentru ca nu e in U.E.)
    -DOM (am auzit ca e bine sa te trezesti pe o insula);
    -alta tara vorbitoare de frangleza, pentru ca uneori e recomandat sa intelegi cand ceilalti te injura.

    RăspundețiȘtergere
  9. Hmm.. la Cehia nu ma gandisem. Da, cred ca este o varianta. Si Argentina, de ce? :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Argentina pentru ca fiecare(asa-mi place mie sa cred) are dreptul la o mica obsesie(a mea e oricum, mai putin mica). Si daca tot vorbim de obsesii care au legatura cu subiectul, Italia sau Franta(pentru a experimenta pe propria piele cat de "neplacut" e sa ai un restaurant pe malul lacului Como sau pe plaja la Cap d'Agde).

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu as merge in Austria. Pentru ca vreau sa invat germana (ca si tine), insa austriecii mi s-au parut ceva mai putin rigizi decat nemtii. Sau in Elvetia. Sau in Cehia.

    RăspundețiȘtergere
  12. OK. Am revenit si intre timp am facut si un mic sondaj offline. Ce mi-a placut a fost ca aproape fiecare a dat raspunsuri diferite. :) Avem totusi un TOP al celor mai preferate tari: Elvetia, tarile nordice si Germania. :)

    RăspundețiȘtergere
  13. In Patagonia - Argentina. Este poate cel mai indepartat loc. E putin populat si poluat.E un loc unde , oricine s-a saturat de balamucul din Romania poate sa-si gaseasca linistea. Sigur ca aceste calitati poate le mai are si Noua Zeelanda dar aici sunt subiectiv. Nu prea e pe sufletul meu limba engleza. Asa ca fiecare are motivele lui si variantele lui. Problema ar fi ca mi-as dori sa Nu emigrez dar , din pacate, conationalii mei, care sunt foarte adaptabili la tot ce e anormal, ma imping s-o fac .

    RăspundețiȘtergere

Lasati un comentariu!