25 iunie 2010

Social Media si recrutarea in Romania

A devenit un fapt cunoscut rolul social media in recrutarea de noi angajati pentru companii. Acest lucru este valabil si pentru piata de munca din Romania, asa cum arata si acest articol recent pe tema head-huntingului pe retelele de socializare.

Intr-adevar, costurile de recrutare mi se par mult mai reduse in cazul retelele de socializare. Avand in vedere insa ca numarul Romanilor care au acces la Internet si sunt activi pe retelele de socializare este limitat, recrutarea prin intermediul social media va ramane multa vreme doar alternativa la metodele clasice de recrutare. (Putem discuta si de diferente in practica pe social media in functie de domeniul de activitate)

Restrangand totusi discutia la persoanele care utilizeaza retelele de socializare in mod frecvent, m-ar interesa un studiu care sa-mi spuna cati Romani sunt constienti de faptul ca profilele lor de social media sunt publice si pot fi folosite (sau folositoare) in cadrul unui proces de recrutare, pe post de carte de vizita virtuala. (stiti vreun studiu in acest sens?)

CV-ul nu mi se mai pare de mult relevant pentru un angajator, chiar si daca il ai online, pe LikedIn. Continutul pe care il generezi pe social media s-ar putea sa-ti fie mult mai folositor (sau dimpotriva sa-ti puna bete in roate) in momentul in care iti cauti un loc de munca. Daca nu va dati seama cum, puteti urmari acest clip: How to use Social Media to get a Job.

Si daca retelele de socializare sunt o metoda buna pentru a-ti mari sansele de a fi angajat, si daca angajatorii folosesc din ce in ce mai mult social media ca metoda de recrutare, voi formula urmatoarea intrebare (care este si sursa de inspiratie a acestui post):

De ce site-urile de recrutare nu permit adaugarea profilelor de Social Media ale unui candidat in CV-ul online?

Desi o sa-mi spuneti ca e o oarecare concurenta intre site-urile de recrutare si social media, mi se pare the normal thing to do. Angajatorul economiseste timpul si efortul de a cauta un candidat pe Google sau in retelele de socializare, candidatul isi poate pune in evidenta anumite calitati sau competente prin prisma activitatilor sale din Social Media.

Eu astept cu nerabdare o schimbare in acest sens! Voi ce parere aveti?

4 comentarii:

  1. In ro social media este majoritar folosita doar pentru "ocuparea timpului" si nu ca tool. Doar power-userii se folosesc de ea iar companiile nu pun mare pret pe informatiile oferite de acest mediu. Este un instrument care prinde aripi destul de puternice insa doar in mediile care au o cultura cat de cat a online-ului. Popularizarea nu se poate face decat prin astfel de articole.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord cu tine ca nu in toate mediile exista o cultura a online-ului si ca social media se foloseste doar pentru "fun" sau pierderea timpului pentru multi. Si tocmai in aceasta idee de popularizare (sau de educare), as vrea sa vad integrate in CV-uri link-urile catre profilele de social media ale fiecarui candidat. Dar apoi intervine si interesul companiilor pentru o astfel de idee..

    RăspundețiȘtergere
  3. Executive search-ul este o metoda de recrutare in sine ... proactiva.Si s-ar putea realiza foarte bine in mediul online. Si nu ma refer aici la site-urile de joburi, ci site-uri sau bloguri personale ale potentialilor candidati , articole publicate de acestia indiferent de domeniul de activitate din care provin. Dar pentru un recrutor este mare consumatoare de timp...si energie (pentru a identifica reteaua, a selecta informatiile utile...etc.). Iar pentru angajator asta s-ar traduce in costuri crescute cu recrutarea. Angajatorii nu cauta neaparat candidati cu experienta si cunostinte confirmate intr-un domeniu...(din pacate cred ca 90% dintre angajatori fac rabat la calitatea candidatului pusa in balanta cu salariul acestuia).Asa ca e mai comod pentru toata lumea sa astepti aplicantul la anunt...mai ales din punct de vedere al constiintei recruterului:)...In CV-uri se publica si "portofolii"...poate si link-uri catre profilele de social media :). Dar sunt putini recruteri care le acorda cu adevarat atentia cuvenita.

    RăspundețiȘtergere
  4. Tocmai asta era si ideea, ca sa nu mai stea recruter-ul sa-i caute candidatului diversele profile online, el si le poate include in CV-ul online de pe site-urile renumite. E vorba doar de cateva click-uri pana la urma..
    Iar ceea ce spui despre felul in care este ales un candidat este foarte trist..

    RăspundețiȘtergere

Lasati un comentariu!