7 februarie 2011

Micii afaceristi pe Internet

Ce solutii gasesc micii afaceristi din Romania pentru dezvoltarea vanzarilor in perioada de "criza"? Raspunsul este evident marketing online. Dincolo de tona de spam care ne invadeaza casutele de mail, exista si metode mai placute prin care oamenii se fac cunoscuti in .ro.

Bunaoara, saptamana trecuta am avut nevoie de un reparator de televizoare. (Da, am hotarat pana sa ne reparam televizorul, mai mult din nevoia de a ne rezolva lucrurile prin casa decat de dor). Din lipsa de recomandari si timp de cautari, am hotarat sa apelez la prietenul nostru Google.

Imi aduc aminte de vremurile obscure cand in prima pagina de rezultate din Google gaseai pagini intregi de discutii pe forumuri si pagini de anunturi seci, scoase ca din ziarul local, editia de duminica (no offence pentru astfel de site-uri). Nu ca astfel de aparitii au disparut de pe Google, dar mare mi-a fost mirarea cand primul rezultat la cautarea mea in Google "reparatii televizoare militari" a fost, ei bine, un link de pe Youtube!

La inceput, am dat click de curiozitate. Clipul respectiv chiar exista. Impreuna cu zeci de astfel de clipuri, frumos localizate, pe diferite cartiere din Bucuresti. Mi-am satisfacut curiozitatea pana la capat si am si sunat. La celalalt capat al firului, mi-a raspuns o doamna care mi-a luat comanda si a doua zi aveam deja televizorul reparat. Cu aceasta ocazie (reparatul), am aflat si ca firma respectiva activeaza in tot Bucurestiul, mi-am imaginat ca pe Youtube sunt prezenti cu mai multe astfel de clipuri, pentru diverse zone ale orasului.

Asadar, Youtube-ul este util chiar si in RO. A doua concluzie este ca serviciile localizate ajung sa fie - in ciuda globalizarii generate de Internet - din ce in ce mai de efect si mai de succes. A treia concluzie este ca in online aproape orice este posibil, trebuie doar sa gandesti putin "outside the box".

Ce alte metode "altfel" ati intalnit voi pentru promovarea micilor afaceri pe Internet?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasati un comentariu!