30 ianuarie 2012

Felinare

Imi plac felinarele. Atat de mult incat am inceput acum 2-3 ani sa le 'colectionez' in fotografii, amintiri 'furate' din locurile prin care am trecut. Pe langa design-ul lor, de cele mai multe ori usor arhaic, incarcat parca de istorie, felinarele mi se par unele din acele putine simboluri care marcheaza in mod insesizabil harta existentei noastre urbane.

Mi se pare fascinant ca fara omenire si fara civilizatie, felinarele nu ar fi existat. Sunt o inventie strans legata de nevoia noastra, a oamenilor, de a fi calauziti, de a ne croi drum prin intuneric si de a ne construi acel spatiu familiar, care are sens.  

Felinarele trec de cele mai multe ori neobservate, mute, functionale. Dar daca ar putea vorbi, sunt sigura ca ar avea povesti extraordinare de spus. Despre oameni si despre vremuri.

Am hotarat sa adun intr-un singur loc colectia mea de felinare si sa o ofer spre 'vizitare'. Sper sa va placa. :)