50% din Romani acceseaza Facebook de la munca, conform unui studiu prezentat la Webstock. 11 milioane de oameni in lumea intreaga isi culeg recoltele pe Farmville. Cred ca majoritatea dintre noi citeste presa online si da cel putin un Like pe zi. Eu citesc in medie 10 articole si postez in medie 5 tweet-uri pe zi.
Ai zice ca nu mai exista cale de intoarcere. Ca viitorul este fara indoiala unul virtual. Unul in care urmarim viata prietenilor nostri in fotografiile de pe Facebook si tot acolo le spunem La Multi Ani de ziua lor! Unul in care nu mai avem timp de cumparaturi, dar dam like pe fan page-uri fara numar. Un viitor in care nu vorbim cu colegii de birou dar spunem Buna Dimineata pe Twitter!
Nu o sa ma refer aici la alte date statistice care arata ca de fapt in Romania oamenii care folosesc frecvent mediile online sunt inca o minoritate. Luat ca atare, Internetul este inca un mediu de existenta si comunicare in curs de dezvoltare. Cred ca "realitatea" si experientele "empirice" vor mai dainui ceva vreme ca si criterii de judecata si discriminare.
Si spun asta pentru ca, desi petrec peste 10 ore online in fiecare zi, imi dau seama din ce in ce mai bine ca exista un tip de comunicare - cea care duce la actiune, cea care face lucrurile sa se intample - care nu se poate intampla exclusiv online. Altfel, imi puteti da voi exemple de parteneriate de afaceri care s-au incheiat online sau de un proiect care s-a realizat exclusiv de la distanta?
Imi dau seama ca oamenii au nevoie de intalniri fata in fata sau cel putin sa auda o voce pentru a reactiona rapid. Imi dau seama ca mediul online nu este unul natural pentru nimeni, ci doar o obisnuinta pe care o invatam ca pe manuirea oricarui instrument. Altfel de ce ar exista atat de multi oameni care nu inteleg nimic din felul in care functioneaza el? Si chiar si unii care isi pornesc afaceri online care nu ii inteleg mecanismele?
Voi ce parere aveti? Ma insel?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Lasati un comentariu!