20 aprilie 2010

Parcul Herastrau duminica

A fost prima data anul acesta cand am ajuns in Parcul Herastrau. Imi place sa ma plimb pe acolo mai ales primavara cand sunt copacii infloriti si verdele este mai intens. Duminica aceasta am ajuns in partea nordica a Parcului Herastrau, in vecinatatea Satului Francez.

La prima vedere.. o oaza de liniste intr-o mare de forfota. Un peisaj cam ca pe litoral. Doar cu oameni aparent mai civilizati. Sau cu mai multi bani. (Nu ca ar fi vreo legatura directa intre cele doua. Duminica parca tot Bucurestiul iesise la plimbare prin Parcul Herastrau. Tineri, mame, copii, familii intregi, animale de companie, role, vehicule pe roti, mingi. O nebunie. Si o adevarata aventura daca vrei de exemplu.. sa mergi pe bicicleta. Mana pe frana obligatoriu si un claxon improvizat din ceva veleitati vocale de la purtator (daca masinarie nu prevede unul din dotare).

Daca nu ai chef de miscare, se poate gasi o banca linistita pe care sa te odihnesti si sa-ti aduni gandurile intr-o dupa-amiaza de duminica. Dar nu in zona balciului improvizat la intrarea dinspre satul francez. Acolo te poti da in tiribombe, poti cumpara jucarii kitschoase pentru copii, poti infuleca vata de zahar sau de ce nu un fresh de portocale proaspat stors, direct din lazile din spatele tonetei improvizate.

Daca ai noroc, poti intinde un zmeu (zic noroc pentru ca s-ar putea sa ti-l prinzi in primul pom) sau iti poti educa fiica/fiul in sens zoologic, cu plimbari pe ponei sau pe cal. Ii mai poti arata cum arata un paun (da, unul adevarat, nu impaiat!).

Cam astea sunt atractiile din Parcul Herastrau. Dincolo de comercializarea excesiva a acelui loc (pe care am apreciat-o intr-o anumita masura, mai ales cand mi s-a facut sete:p ), mi-a placut cel mai mult faptul ca in parc era curatenie, florile si iarba erau ingrijite (am putut de exemplu sa ma asez fara nici un risc pe iarba atunci cand am vrut sa ma odihnesc) si ca pana la urma am reusit sa traiesc o mica evadare din cotidianul de betoane si bitum al Bucuresti-ului. Cred ca e unul din putinele lucruri pe care poti sa le faci in acest sens in Bucuresti.

Asezonam aceasta mica plimbare de duminica prin Herastrau si cu niste poze, asa cum povesteam intr-un post anterior despre lucrurile care imi plac, incerc sa imi exersez "viziunea de fotograf" cu orice ocazie prind.



Flori de primavara la intrarea in parc



Tiribombe, forfota..



Verde de primavara



Flori de.. corcodus..cred :)



Copii.. paunul alb!



Si o coada de paun lenes :)



Activitati sportive si de relaxare..alergatul dupa frisbee :)



Si..un apus cam friguros in parcul Herastrau

Voua cum vi se pare Parcul Herastrau? Prin ce alte parcuri va place sa va plimbati in Bucuresti?

2 comentarii:

  1. superbe flori, bune de pus in rama. iar paunul alb... woaw. mie imi place si botanica, micuta pe langa herastrau dar la fel de plina de flori, lipsita de comercianti si tiribombe dar nu si de copii.

    RăspundețiȘtergere

Lasati un comentariu!