16 iunie 2010

Cat de eficienta este publicitatea?

Reclamele ne amuza, ne fac sa ne simtim bine, uneori ne fac sa visam si sa ne imaginam lumi imposibile, mai bune decat cea in care traim zi de zi. Dincolo de aceasta fascinatie pe care o genereaza publicitatea, ca si produs cultural dat spre consum maselor de cetateni, ea este un demers care ar trebui sa indeplineasca un rol economic: acela de a promova si de a creste vanzarile. Intrebarea e: cat de mult ne conving reclamele sa cumparam? (Mai multe detalii despre subiect aflati de la Deea, specialista in domeniu :p)

In urma unei discutii avute ieri cu colegii mei, am ajuns la concluzia ca exista mai multe tipuri de reactii in fata publicitatii. Faptul ca exista diverse reactii nu e o surpriza, dar daca am putea afla care sunt exact acele tipuri?

Sunt oameni, care ca si mine, adora sa se uite la reclame, au pareri destul de bine definite despre ce inseamna o "reclama buna" si uneori cumpara produse pe care le vad in reclame. Mie personal mi se intampla mai ales pentru produsele nou aparute pe piata. Le vad la televizor si le incerc pentru a sti daca imi plac sau nu. Ceea ce inseamna ca reclama respectiva si-a atins scopul nu?

Pe de alta parte, sunt oameni care nu se uita deloc la reclame, schimba canalul atunci cand incepe pauza publicitara si nu cumpara niciodata ceva doar pentru ca au vazut o reclama (ci probabil citesc eticheta produsului in supermarket).

Ce ne face sa fim intr-un fel sau in celalalt? Simplul fapt ca facem sau nu parte din target-ul unei campanii publicitare? Sau e ceva mai mult? Un soi de "educatie" pentru publicitate?


Voi cum reactionati la publicitate? Are vreun efect asupra voastra?

3 comentarii:

  1. Eu nu prea ma uit la televizor, da' in rarele momente cand il deschid, ma uit la reclame. Din pacate (sau din fericire pentru buzunarul meu) rareori ma fac atat de curioasa incat sa incerc produsul respectiv. Cu tot ce difuzeaza astia la teveu in ultimul timp, in afara de cateva programe gen National Geographic sau Animal Planet, reclamele mi se par cel mai fericit mod de a-ti petrece timpul la televizor.

    RăspundețiȘtergere
  2. As mai adauga o categorie, a celor care retin textul reclamelor populare si-l transforma in glume,bancuri...chiar daca ei nu devin consumatori ai produsului promovat si nici nu intentioneaza sa cumpere produsul. Dar si-asa e bine, reclama va capata notorietate si-si va gasi alti consumatori :)

    RăspundețiȘtergere
  3. ai dreptate Anamaria, dincolo era mai ieftin :))))

    pe mine ma fascineaza istoria reclamelor : muzeul Louvre gazduieste o reclama din anii 500 inainte de Hristos pentru o lectica : "cumpara-ma si vei face astfel o afacere buna!" :)))

    am fost o data la "Noaptea devoratorilor de publicitate" si recunosc ca a fost fascinant : o reclama adevarata e o opera de arta !!!

    RăspundețiȘtergere

Lasati un comentariu!