22 iunie 2010

Retete culinare: Cum se mananca in Turcia?

Imi place bucataria turceasca! Si nu ma refer aici la shaworma de la Dristor, kebap si alte alea. Adevaratele retete culinare turcesti nu contin nici ketchup, nici maioneza cu usturoi si nici salata de varza sau cartofi prajiti.

Daca ati ajuns prin Antalya la plaja, sau pe la vreun all-inclusive din Turcia, stiti la ce ma refer. Eu nu am ajuns. :) In schimb am mancat shish kebab si doner kebab in Istanbul si nici nu se compara cu ceea ce exista in Romania.

Ingredientele esentiale pentru un kebab bine facut in Turcia sunt: carnea bine condimentata si prajita si legumele, proaspete, facute pe gratar. As mai adauga: mult ardei iute! :)

Si pentru ca am avut ocazia sa mananc aici mancare turceasca facuta in casa de un turc veritabil (si unul din oamenii cei mai pasionati de gatit pe care ii cunosc), as vrea sa va impartasesc cateva idei despre cum puteti pregati la voi acasa astfel de retete delicioase si autentice.

Retele culinare turcesti cu carne

Asa cum am invatat, secretul consta in pregatirea carnii. Indiferent ca faceti shis kebab pe gratar sau niste pui la tava, este important sa tineti carnea la macerat 1-2 ore inainte (mai mult pentru miel pentru a scoate orice urma de miros), tratand-o cu: sare, piper si alte condimente (tarhon, oregano, rozmarin, patrunjel, ce doriti), iaurt, boia iute sau pasta de ardei iute, ulei de masline. Pasta formata da un gust extraordinar carnii si o face foarte frageda! Puteti servi apoi carnea cu o salata sau ardei iuti, vinete si rosii pe gratar.

Puteti chiar incerca sa faceti o shaworma ad-hoc, folosind lipii din comert, 2 bete de shis kebab si salata. Delicios si mult mai sanatos!

Retete culinare turcesti cu legume

2 din salatele pe care le-am gustat si care imi plac la nebunie:

- salata de vinete: vinetele neaparat proaspete, imediat facute pe gratar, tocate si amestecate cu putin usturoi pisat si iaurt.

- salata de vara asa cum o stim cu totii, doar ca are urmatoarele ingrediente (toate tocate marunt): patrunjel, rosii, ceapa, ardei iute, sare, ulei de masline si lamaie sau sos de rodii (in loc de otet).

V-am facut pofta? Incercati si voi acasa si veti avea parte de o masa turceasca gustoasa. Yammy!

3 comentarii:

  1. deci, daa...
    am mancat kebab acum 2 saptamani... si da, e buuuun
    si pieptul de pui, e atat de aromat si atat de fraged, picant...

    imi ploua in gura cand imi amintesc, zau asa :))) alaturi de painica lor traditionala, foarte subtire si cu o forma ciudatica, dar buna la gust :P

    RăspundețiȘtergere
  2. mmmm,imi lasa gura apa.. interesant sosul ala de rodii..

    RăspundețiȘtergere
  3. @Larisa Daaa, si painea e f buna.

    @Posesor de bebe strumf Sosul de rodii da un gust super bun salatei. Me like :)

    RăspundețiȘtergere

Lasati un comentariu!