27 octombrie 2010

Culoarea orasului

De fiecare data cand ma intorc in Bucuresti dupa cateva zile lipsa, parca ma loveste cineva cu ceva in cap. Sunt anesteziata, straina de tot si nostalgica. Nu conteaza de unde ma intorc, oriunde am fost parca era mai bine decat aici, in Bucuresti, un oras din ce in ce mai murdar, din ce in ce mai aglomerat, din ce in ce mai nervos si mai poluat.

Realizezi destul de clar aceste lucruri cand ai in cap amintirea clipelor linistite petrecute departe. Linistea este aici un element cheie. Caci fara ea nu as fi reusit sa-mi dau seama cat de mult zgomot este in Bucuresti. Un zgomot de fundal care te face sa nu-ti mai auzi gandurile, sa te pierzi in lucruri straine, sa-ti intinzi nervii la maximum pentru a-i putea mai apoi anestezia cu si mai mult zgomot.


In Bucuresti nu mi-am dat seama cand a venit toamna. Nu am simtit miros de frunze uscate si nici nu am vazut pasari migratoare. Si asta pentru ca parcul este mult prea departe de vietile noastre. La fel ca si cerul, si oamenii. In schimb avem aproape strada, cu tot spectacolul sau, cladirile, masinile, birourile noastre inchise si protejate de toate din jur. Gri dorian trebuie sa fi fost inventat aici. O culoare care da numele unei stari de spirit: grabita, cinica, artificiala.

Ati spune ca sunt subiectiva. Dimpotriva, pana de curand Bucuresti era locul in care vroiam sa fiu, no matter what. Ati putea de asemenea spune ca inaintez in varsta. Posibil, si totusi, Bucurestiul nu este doar orasul oamenilor tineri. Ar fi aratat cu totul altfel daca era cazul. Ati putea spune ca asociez cotidianul plin de rutina cu Bucurestiul iar restul experientelor din alte orase se petrec in concediu, cand oamenii sunt oricum mai relaxati si mai calmi. Incerc sa ma gandesc cand a fost ultima data cand m-am simtit bine in Bucuresti datorita atmosferei, a oamenilor si a peisajelor intalnite, intr-o simpla zi libera. A fost demult. Undeva prin vara.

Asadar, voua inca va mai place Bucuresti-ul? Si daca va mai place, care sunt motivele voastre? Astept parerile voastre in comments, la fel ca si idei de orase ale Romaniei in care v-ar placea sa va mutati/locuiti. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasati un comentariu!