4 noiembrie 2010

5 arme de care ai nevoie pentru a supravietui zi de zi

In ultima vreme nu prea am mai avut timp de scris pe blog. Am fost mai mult "plecata de acasa". Timp in care am avut ocazia sa observ, mai mult decat sa constat, si sa-mi umplu din nou mintea cu idei despre lumea in care traim. In seara asta, si daca tot am trecut de pragul critic (zic eu) de 26 de ani, simt nevoia sa trag o linie.

Prima linie priveste societatea in care traim. Nu va ganditi la cultura, la institutii, la legi sau reguli dupa care ar functiona Romania. Nu, eu ma refer la oameni. La oamenii din jurul nostru si la felul in care impreuna cream un climat greu suportabil pentru noi toti. E o adevarata lupta sa ramai sanatos la cap in tara asta. Si ca-n orice lupta, e nevoie de armele potrivite pentru a avea sanse de castig,

Mi-au venit in cap cel putin 5 arme de care avem nevoie pentru a putea supravietui in Romania:

1. O lamaie - practica (pentru ca e usor de luat la purtator) si functionala, lamaia are cel putin 2 intrebuintari absolut vitale: in primul rand vitaminizeaza si ne ajuta sa ne mentinem in forma - doar nu am vrea sa intram in contact cu sistemul medical din Romania, riscam sa iesim dintr-un spital mai bolnavi decat am intrat; in al doilea rand, lamaia taie greata - ori de cate ori vedeti sau auziti ceva care va face greata (dar absolut orice, de la stirile de la teve pana la discutiile de la coltul strazii), si asta se poate intampla in fiecare zi, luati cu putina lamaie si va veti simti mai bine. Cel putin 2 minute.

2. O carte, un player sau un telefon - orice obiect care sa te tina concentrat in locurile aglomerate - si asta pentru a evita sa mori de plictiseala sau de nervi, una din cele 2 scenarii sigur se intampla in fiecare zi in trafic, la metrou, in autobuz, la semafor, pe strada, in magazine, oriunde exista concentrare mai mare de 3 persoane pe metru patrat. Un alt aspect important este faptul ca aceste obiecte te tin departe de TV, acolo unde poluarea este maxima.

3. Incaltari bine facute - de preferat cat mai inalte, cu talpa solida si cat mai cofortabile - pentru a rezista cu succes in transeele patriei, fie ca e vorba de gropi, trotuare si strazi stricate, praf, balti si noroi, stat prelungit in picioare sau mers pe jos dontr-o parte a orasului in cealalta.

4. Soric - un accesoriu de sezon, face minuni in situatiile limita din viata de zi cu zi. E absolut necesar pentru a evita sa fii calcat in picioare, pentru a obtine ceea ce ti se cuvine de fapt si pentru a inchide gura celor care se cred mai destepti decat tine (fara sa fie cazul).

5. Dopuri de urechi - nu in ultimul rand, dopuri de urechi! Pentru ca pur si simplu este prea mult zgomot in societatea in care traim. La orice ora din zi si din noapte, primim (si inghitim) prea mult zgomot, pe media si nu numai. Zgomot mult, idei mai putine.

Acestea sunt solutiile mele de aparare sau de supravietuire, intr-o perspectiva constructiva si metaforica. Acum ca mi-am recapatat sirul propriilor ganduri - in linistea acestei pagini de blog - mi-ar placea sa-mi spuneti si voi: cu ce va inarmati atunci cand "plecati de acasa", care sunt armele voastre?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasati un comentariu!