25 iunie 2010

Social Media si recrutarea in Romania

A devenit un fapt cunoscut rolul social media in recrutarea de noi angajati pentru companii. Acest lucru este valabil si pentru piata de munca din Romania, asa cum arata si acest articol recent pe tema head-huntingului pe retelele de socializare.

Intr-adevar, costurile de recrutare mi se par mult mai reduse in cazul retelele de socializare. Avand in vedere insa ca numarul Romanilor care au acces la Internet si sunt activi pe retelele de socializare este limitat, recrutarea prin intermediul social media va ramane multa vreme doar alternativa la metodele clasice de recrutare. (Putem discuta si de diferente in practica pe social media in functie de domeniul de activitate)

Restrangand totusi discutia la persoanele care utilizeaza retelele de socializare in mod frecvent, m-ar interesa un studiu care sa-mi spuna cati Romani sunt constienti de faptul ca profilele lor de social media sunt publice si pot fi folosite (sau folositoare) in cadrul unui proces de recrutare, pe post de carte de vizita virtuala. (stiti vreun studiu in acest sens?)

CV-ul nu mi se mai pare de mult relevant pentru un angajator, chiar si daca il ai online, pe LikedIn. Continutul pe care il generezi pe social media s-ar putea sa-ti fie mult mai folositor (sau dimpotriva sa-ti puna bete in roate) in momentul in care iti cauti un loc de munca. Daca nu va dati seama cum, puteti urmari acest clip: How to use Social Media to get a Job.

Si daca retelele de socializare sunt o metoda buna pentru a-ti mari sansele de a fi angajat, si daca angajatorii folosesc din ce in ce mai mult social media ca metoda de recrutare, voi formula urmatoarea intrebare (care este si sursa de inspiratie a acestui post):

De ce site-urile de recrutare nu permit adaugarea profilelor de Social Media ale unui candidat in CV-ul online?

Desi o sa-mi spuneti ca e o oarecare concurenta intre site-urile de recrutare si social media, mi se pare the normal thing to do. Angajatorul economiseste timpul si efortul de a cauta un candidat pe Google sau in retelele de socializare, candidatul isi poate pune in evidenta anumite calitati sau competente prin prisma activitatilor sale din Social Media.

Eu astept cu nerabdare o schimbare in acest sens! Voi ce parere aveti?